Perjantai 01.07.2022
Nimipäivät: Aaro, Aaron
Hämeenlinna
Selkeää
13°C
Tuuli: 2 m/s IEI
 

LähiTapiola Loimi-Hämeellä vahvaa kasvua

LähiTapiola Loimi-Hämeen vakuutusmaksutulo kasvoi yhtiön osavuositiedotteen mukaan 6,2 prosenttia.

? Tulos on erinomainen tiukassa kilpailutilanteessa. Kasvun takana ovat erityisesti panostukset henkilöstöön, sen työtyytyväisyyteen sekä toimintatapoihin. Myös kumppanuus S-ryhmän kanssa on tuonut asiakasvirtaa, kertoo LähiTapiola Loimi-Hämeen toimitusjohtaja Lauri Riekkola.

Kokonaistulos oli hyvä, 1,7 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 1,6 miljoonaa euroa. Yhdistetty kulusuhde eli korvaus- ja liikekulujen suhde vakuutusmaksutuottoihin oli 96,8 prosenttia (edellisvuonna 93,6%). Vakavaraisuus säilyi hyvänä 143,6 prosentissa (154,0 %). Sijoitustoiminnan tuotto oli 2,4 prosenttia.

? Haasteellisesta sijoitusympäristöstä huolimatta saimme sijoituksille vakaata tuottoa. Sijoitustoiminnan perustehtävänä on turvata vakuutusyhtiön vakavaraisuus eli korvausten maksamiskyky. Alueyhtiö sijoittaa asiakkaiden pääomia pääasiassa kiinteistöihin, korkosijoituksiin ja osakkeisiin, Lauri Riekkola sanoo.

? Aktiivinen yhteistyö S-ryhmän kanssa on tuonut positiivista virettä. Jo lähes 30.000 LähiTapiola LähiTapiola Loimi-Hämeen asiakasta saa S-bonusta vakuutuksistaan.

? Hyödynnämme S-yhteistyötä myös asiakaspalvelun sijainneista päätettäessä. Olemme sijoittaneet toimistojamme S-ryhmän kauppapaikoille, joissa ihmiset muissakin asioissa liikkuvat. LähiTapiola Loimi-Hämeen asiakkaat voivat hoitaa vakuutusasioitaan jo neljässä eri S-ryhmän toimipaikkaan sijoitetusta toimistosta, Lauri Riekkola kertoo.

? Henkilövakuutusasiakkaille tarkoitettu TerveysHelppi otettiin käyttöön LähiTapiola Loimi-Hämeen alueella syyskuussa 2014. Puhelimitse toimiva palvelu on saanut asiakkailtamme positiivista palautetta, Lauri Riekkola mainitsee.

Palvelupuhelimeen vastaavat terveysalan ammattilaiset, jotka neuvovat sairauteen tai tapaturmiin liittyvissä terveyskysymyksissä. Hoito-ohjeiden lisäksi asiakkaalle etsitään oikea erikoislääkäri, varataan aika asiakasta lähellä olevaan lääkärikeskukseen ja laitetaan vakuutuskorvaushakemus vireille. (Reska.fi)

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.