Lauantai 20.04.2024
Nimipäivät: Lauha, Nella

Tuuli:
 

Esitys: Sibelius-brändillä jatkossakin kaupungin imagoa ylös

Jos Hämeenlinnan kaupunginhallitus maanantaina hyväksyy apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuon esityksen, ottaa kaupunki meneillään olevan juhlavuoden jälkeen kokonaisvastuun Sibelius-brändin kehittämisestä.

Vuonna 2011 perustetulle Sibelius-säätiölle ei Sibeliuksen syntymän 150-juhlavuoden jälkeen ole määritelty toimenkuvaa. Säätiön tulevan roolin määrittelyä ovat valmistelleet kaupungin juhlavuosien projektipäällikkö Antti Vihinen ja tilaajajohtaja Markku Rimpelä.

He ovat pohtineet kaikkia vaihtoehtoja aina säätiön lakkauttamisesta sen jatkamiseen nykymuodossaan. Lisäksi esillä on ollut säätiön jatkaminen ulkopuolisen rahoituksen turvin ja nyt kaupunginhallitukselle esitettävä vaihtoehto, jossa säätiö jatkaa toimintaansa osana suurempaa Sibelius-brändi -kokonaisuutta.

Hillevi Kaarlenkaski LUOTA-hankkeesta ja juhlavuosisäätiön johtaja Erkki Korhonen ovat Sibelius-juhlavuoden järjestelijöitä. Tässä tiedotettiin Sib-Dance -tapahtumasta medialle.

Hillevi Kaarlenkaski LUOTA-hankkeesta ja juhlavuosisäätiön johtaja Erkki Korhonen ovat Sibelius-juhlavuoden järjestelijöitä. Tässä tiedotettiin Sib-Dance -tapahtumasta medialle.

Kaupungin erillisistä Sibelius-toimijoista muodostettaisiin tämän mallin mukaan uusi yhteistyöelin. Sen tehtävänä olisi toteuttaa Sibelius-brändin avulla kaupungin imagomarkkinointia. Yhteistyöelimessä olisi mukana ainakin Verkatehdas Oy, Sibelius-Center (Wetterhoff-säätiö), Sibeliuksen syntymäkotimuseo, ARX, Sibelius-opisto, Sibelius-seura ja Sibelius-säätiö.

Yksittäisistä Sibelius-tapahtumista muodostuisi vuosikellon tapainen, jatkuvaluonteinen kokonaisuus, joka toimisi joissakin tapauksissa paikallisella tasolla, mutta parhaimmillaan myös kansainvälisellä tasolla.

Orkesterivierailuiden toteuttaminen ja tuotanto suunnitellaan siirrettäväksi takaisin Verkatehdas Oy:lle; Sibelius 150 -juhlavuoden jälkeen nimittäin pyritään päällekkäisten toimintojen ja toimijoiden tehtävien karsimiseen.

Sibeliuksen brändin alla tänä vuonna myös pyöräilty ja järjestetty muita urheilutapahtumia. Myös näiden tapahtumien jatkosuunnittelu helpottunee, kun kaupunki on ottamassa kokonaisvastuun Sibelius-brändin hyödyntämisestä imagomarkkinoinnissa.

Sibeliuksen brändin alla on tänä vuonna myös pyöräilty ja järjestetty muita urheilutapahtumia. Myös näiden tapahtumien jatkosuunnittelu helpottunee, kun kaupunki on ottamassa kokonaisvastuun Sibelius-brändin hyödyntämisestä imagomarkkinoinnissa.

Kaupungin ja säätiön välisen palvelusopimuksen sisällöksi jäisi tällä tavalla Sibelius ? ja Itsenäisyys-fantasian tuottaminen, pienimuotoisempi omakatteinen konsertti- ja tapahtumatuotanto sekä EU-hankkeet. (Reska.fi)

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.