Perjantai 29.03.2024
Nimipäivät: Jouni, Joni, Joonas, Joona, Jonne

Tuuli:
 

RESKARAFLAT: Heiman´s Pizza & Kebab tarjoaa nyt myös kotiruokalounasta

Yrittäjät Sinan Tas (vas.) ja Heiman Khezri sekä kokki Mervi Moy takaavat, että Heiman´s Pizza & Kebabin ruoat ovat maukkaita.

Heiman´s Pizza & Kebabin kantava ajatus on alusta asti ollut saada asiakkaat viihtymään ravintolassa.

? Pyrimme rentoon tunnelmaan ja ruoissa hyvään hinta-laatusuhteeseen. Ilman asiakkaita meitä ei ole olemassa, muistuttaa Nummen ostarilla toimivan ravintolan yrittäjä Heiman Khezri.

Sisustus on monista kebabpizzerioista poiketen pohjoismaisen selkeä. Ravintolan pizzat, kebabit ja kanaruoat puolestaan ovat olleet suosittuja jo vuosia ja tuoneet kävijäliikennettä kauempaakin. Hiljattain valikoimiin lisätty kana-döner on myös ollut yllättävän suosittu.

? Asiakkaat ovat aina kiitelleet ruokiamme ja kehuneet myös sitä, että uskallamme käyttää mausteita, iranilaistaustainen Khezri sanoo.

Ravintolamyynti on niin suuressa osassa, että hiljattain Heiman´s luopui kotiinkuljetuspalvelusta.

? Kotiinkuljetukset jätettiin pois tässä vaiheessa, tulevaisuudesta ei tiedä.

Heimans’in lounasasiakkaille on alkukesästä asti ollut tarjolla myös suomalaistyyppistä kotiruokalounasta.

? Meillä on käynyt lounasaikaan muutenkin paljon asiakkaita syömässä pizzaa ja kebabia. Päätimme ottaa tarjolle muitakin lounasruokia, vaikka buffetista löytyy myös pizzoja ja kebabia, Khezri kertoo.

Lounasruoat valmistetaan mahdollisimman pitkälle alusta asti paikan päällä.

? On tärkeätä, että ruoat on tehty tuoreista aineksista, linjaa Heiman.

Vuodesta 2007 asti ravintolaa pitänyt Heiman Khezri sanoo itsekin tulevansa töihin aina aikaisin aamulla, mutta kotiruokien teossa ravintola luottaa suomalaiseen kokkiin.

? Kun mennään maustamiseen ja muuhun ruoan viimeistelyyn, voisi oma ammattitaito loppua kesken.

Sammontiellä toimivassa Heiman´s Pizza & Kebabissa käy asiakkaita myös kauempaa.

Heiman´silla käy asiakkaina niin lapsiperheitä, vanhempaa väkeä kuin työmaaruokailijoitakin ? sekä lähistöltä tulevia työporukoita että sairaalan työntekijöitä.

? Oli taktinen veto, että aloitamme lounastarjoilun kesän aikana ja hissukseen, jotta voimme katsoa mitä vielä puuttuu ja olemme kunnolla valmiina, kun koulut alkavat.

Startti on ollut hyvä, haastattelupäivänä pääruoka esimerkiksi oli loppunut jo puoli kahdelta, vaikka ruokaa oli valmistettu reilusti.

? Asiakkaita meillä on käynyt lounasaikaan 80?90 ja määrää pyritään kasvattamaan, Khezri kertoo.

Suomalaisten ruokien lisäksi suunnitteilla on aika ajoin tarjota myös etnisiä makuja kuten intialaista, meksikolaista tai iranilaista ruokaa. Vaihtelun tarjoaminen on myös osa Heimans’in ideologiaa.

? Ilman asiakkaita meitä ei ole olemassa. Jos aliarvioimme asiakkaita tahallaan tai vaistomaisesti, peli on menetetty.

Nykyään kolmen yhtiömiehen ja kahden osa-aikaisen työntekijän voimin toimiva ravintola on vuosien varrella onnistunut kasvattamaan liikevaihtoaan tasaisesti.

? Se kertoo, että olemme oikeilla jäljillä. Vaikka olen luonut tämän itse ja tehnyt töitä joka päivä 14 tuntia, voin jo tyytyä vähän pienempään siivuun. Ehkä jossain vaiheessa pidän lomankin, mutta ei vielä tänä vuonna, Khezri päättelee.

Juha Reinikainen

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.