Torstai 25.04.2024
Nimipäivät: Markku, Marko, Markus

Tuuli:
 

My Miloussa ei laiteta päätä pensaaseen

Nyt ei ole aika laittaa päätä pensaaseen, vaan järjestää asiakastilaisuuksia, yhteisiä tapahtumia ja samalla miettiä kaupankäynnin kehittämistä niin liikkeessä kuin verkossakin. Näin alkaa vähitellen itsekin uskoa, kun kuuntelee My Miloun yrittäjän Mari Huhtamäen suunnitelmia.

My Miloun Mari Huhtamäki haluaa kehittää muodin alan parhaan verkkokaupan.

My Miloun Mari Huhtamäki haluaa kehittää muodin alan parhaan verkkokaupan.

Huhtamäki oli pääjärjestäjä Skogsterissa äskettäin järjestetyssä muotinäytöksessä, jolla kerättiin varoja uudelle lastensairaalalle.

? Tarvitsemme myös yhteistä tekemistä ja lähden usein innolla mukaan hyväntekeväisyyteen, hän sanoo.

Myös My Miloun kehittämiseksi on suunnitteilla monenlaista. Runsaan vuoden ajan Tavastilassa toiminut liike tarjoaa monia merkkejä, joita ei muualta Hämeenlinnasta saa. Keskiviikkona Huhtamäki valmistautui emännöimään Saksasta tulevaa Marc Aurelin edustajaa.

? Heillä on tapana valvoa jälleenmyyjiensä tasoa ja samalla voimme antaa palautetta ja vaikuttaa tuleviin mallistoihin.

Liikkeen tarjonnan suunnittelussa on kuunneltu asiakkaiden toiveita ja otettu valikoimiin myös keskimääräistä kalliimpia merkkejä.

? Syy siihen, että pystymme pitämään tarjolla erikoisempiakin merkkejä, on verkkokauppa.

Verkkokauppaa Mari Huhtamäen mielestä on kehitettävä entistä enemmän jakelukanavasta vuorovaikutuskanavaksi.

? Myymälän paikkaa harkitessani tulin siihen tulokseen, että liikkeen sijaintiakin tärkeämpää on saada näkyvyyttä ja asiakkaita myös sähköisessä ympäristössä. Verkkokaupalla pyritään kattamaan koko Suomi ja haluamme olla muodin alan paras verkkokauppa, hän linjaa.

Mari Huhtamäki kuvailee My Miloun valikoimastrategiaa selektiiviseksi. Hyvä tuote myös kestää kauemmin, hän painottaa.

Mari Huhtamäki kuvailee My Miloun valikoimastrategiaa selektiiviseksi. Hyvä tuote myös kestää kauemmin, hän painottaa.

Kainuusta, Puolangalta kotoisin oleva Mari kertoo kasvaneensa kaupan takahuoneessa ja oppineensa operatiivisen toiminnan periaatteet ja kaupan alan yrittäjyyden vaatimukset jo pienenä.

? Silloin sanoin, etten halua tähän hulluuteen, vaan haluan kansainvälisen uran jossain suuressa yrityksessä, hän naurahtaa.

Se tavoite toteutuikin, kun Mari teki uran IBM:llä. Lapsen tulon myötä hän kuitenkin päätti vaihtaa pois liikkuvasta työstä.

? Muutimme Hämeenlinnaan ja täällä vaikutti olevan kolo My Miloun tyyppiselle liikkeelle. Otin yhteyttä merkkimaahantuojiin ja siitä asiat lähtivät etenemään, hän kertoo liikkeensä synnystä.

My Miloun tyypilliseksi kohderyhmäksi hän luokittelee aikuiset naiset noin 28 ikävuodesta ylöspäin. Palvelukonseptin kehittämisen suunnan Mari Huhtamäki tiivistää näin:

? Entistä monikanavaisempaa ja yhteisöllisempää.

Juha Reinikainen

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.