Torstai 25.04.2024
Nimipäivät: Markku, Marko, Markus

Tuuli:
 

BRÄNDI: Suunnittelukilpailussa joukkoliikenteen väritykseksi ei palkittu voittajaa

Brändi ei aina ole helppo asia. Eikä myöskään päätöksenteko. Tämän osoittaa, arvoisa kaupunkilainen lukijamme, niinkin arkisen dokumentin kuin Hämeenlinnan kaupunkirakennelautakunnan seudullisen joukkoliikennejaoston kokouksen esityslista.

Lautakunnan käynnistämä opiskelijakilpailu joukkoliikenteen tilaajavärityksestä on näet päättynyt laimeaan tasapeliin, jossa erillinen palkintolautakunta päätti tasasummin palkita kaikki viisi ehdotuksia tehnyttä tahoa ja todeta, että kilpailusta saatiin paljon arvokasta materiaalia.

Joukkoliikenteen ulkoasun työstämistä jatketaan nyt pykälän valmistelijan, joukkoliikennekoordinaattori Kim Venesjärven esityksen mukaisesti yhteistyössä Hämeenlinnan joukkoliikenneyksikön, Hämeenlinnan kaupungin viestinnän ja Hattulan sekä Janakkalan kuntien kesken.

Projekti alkoi kunnianhimoisesti viime vuoden kesäkuun kokouksessa, jolloin jaosto päätti, että “Hämeenlinnan seudun joukkoliikenteen brändi toteutetaan kilpailuna graafisensuunnittelun opiskelijoille. Voittajan valitsee erikseen myöhemmin päätettävä palkintolautakunta. Kolme parasta työtä palkitaan.”

Kaikki seudun kunnat ovat hyväksyneet periaatteen, jonka mukaan yhteistä brändiä ja tilaajaväritystä kaupunkiliikenteessä sekä seudullisessa liikenteessä käytetään, kun ajoneuvoilla ajetaan puhtaasti tilaajan määrittelemää linjaliikennettä.

Hanke on nyt alkanut Reskan tulkinnan mukaan siten, että 3.500 euroa heitettiin hukkaan.

#tunnustaraitaa oli vuonna 2016 Hämeenlinnan uuden brändin yksi tunnistemuoto, valko-oranssi tasaraita, juontuu kaupungin historiasta. Sen perustana on Birger Jaarlin vaakunan tausta.

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.