Torstai 29.09.2022
Nimipäivät: Mikko, Mika, Mikael, Mikaela, Miika
Hämeenlinna
Sadekuuroja
7°C
Tuuli: 4 m/s NE
 

MIESTENMUOTI: Sentleman saa kiitosta valikoimiensa värikkyydestä

Sinikka Kiiskinen ja Riikka Kolhonen kertovat, että asiakkailta saa koko ajan hyvää palautetta liikkeen valikoimista, erityisesti värikkäämmistä vaatteista.

Miestenmuotiin erikoistuneen Sentlemanin myymälä kauppakeskus Goodmanissa täyttää huhtikuun alussa vuoden. Kauppias Sinikka Kiiskinen iloitsee, että vuodessa liike on jo saanut kanta-asiakkaita.

? Sen vaan tuntee, kun on saavuttanut asiakkaan luottamuksen, sanoo muotikaupan parissa jo vuodesta 1987 toiminut Kiiskinen.

Perheyrityksen juuret ovat Iisalmessa. Kiiskinen on toisen polven kauppias yrityksessä, joka täyttää syksyllä 50 vuotta. Kokemus on jalostanut Sentlemanille muutaman arjessa näkyvän perusarvon.

? Asiakaspalvelu, laatu ja jatkuvuus. Meillä voi olla myynnissä mitä tahansa, mutta jos se oikea henki puuttuu niin homma ei toimi.

Riikka Kolhosen takana näkyvät Barbourin valikoimat edustavat värikästä arkipukeutumista.

Liikkeen vakituinen myyjä Riikka Kolhonen nyökyttelee vieressä, kun Kiiskinen lisää, että pienyrityksessä tarvitaan myös avoimuutta ja ahkeruutta. Sentlemanissa Sinikka Kiiskisen apuna työskentelee ajoittain myös Kiiskisen tytär Krista Jaatinen.

Jalansijansa hämäläisessä muotikaupassa Sentleman on saanut tarjoamalla asiakkaille eli alueen miehille jotain erilaista. Sinikka Kiiskinen ja Riikka Kolhonen sanovat, että kiitosta tulee ainakin valikoimien värikkyydestä.

? Miesten mallistoissa värivalikoima on perinteisesti suppeampi, mistä sitten johtuukaan. Onko kyse tarjonnan sopeutumisesta kysyntään vai kysynnän sopeutumisesta tarjontaan.

Pikkutakeissa, solmioissa ja kauluspaidoissakin mustaharmaata on Sentlemanista vaikeaa löytää.

Kauppiaan vaalima laatu puolestaan takaa sen, että vaatteiden käyttöikä on pidempi kuin edullisemmissa tuotteissa.

Hollantilaisbrändi State of Art on hyvä esimerkki Sentlemanin linjasta, siltä kun ei edes löydy mustia vaatteita; väriä ja mielikuvituksellisia printtikuoseja sitäkin enemmän.

? Tänä päivänä ei kaupassa pysty toimimaan niin, että myy kaikkea kaikille, vaan pitää löytää oma kohderyhmä, Kiiskinen sanoo.

Juha Reinikainen

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.