Torstai 28.03.2024
Nimipäivät: Armas

Tuuli:
 

LähiTapiola Loimi-Häme vahvisti asemiaan

LähiTapiola Loimi-Hämeen asiakasmäärä kasvoi yli tuhannella uudella vakuutusasiakkaalla ja markkinaosuus kasvoi vuonna 2015 29,1 prosenttiin. Vakuutusmaksutulo kasvoi 27 miljoonaan euroon (25,7) ja liikevoitto oli 2,8 miljoonaa euroa (3,5).

? Vuosi oli LähiTapiola Loimi-Hämeelle tuloksellisesti hyvin tyydyttävä. Onnistuimme viime vuonna erityisen hyvin henkilö- ja maatila-asiakkaiden vakuuttamisessa, LähiTapiola Loimi-Hämeen toimitusjohtaja Lauri Riekkola kertoo.

LähiTapiola Loimi-Häme pärjäsi loistavasti henkilö-, säästämisen- ja sijoittamiseen liittyvien tuotteiden myynnissä.

? Jokaisen suomalaisen tulisi huolehtia siitä, että tulevaisuus on turvattu riittävästi. Mahdollisuuksia ja keinoja on olemassa erittäin laajasti. Vakuutuksia puuttuu vapaa-ajan sairauksien ja tapaturmien varalta, henkivakuutuksesta puhumattakaan. Kuluneena vuotena hyvin moni varmisti oman henkilöturvansa, koska ajat ovat globaalisti vaikeat. Tämä estää ylimääräisten kustannusten syntymisen hallitusti. Tänä vuonna ennätyksellisen moni laittoi asiansa kuntoon, LähiTapiolan Riekkola kertoo.

? Asiakaspalvelumallimme perustuu paikallisuuteen ja henkilökohtaisuuteen. Hoidamme asiakkaan asioita mahdollisimman paljon paikallisesti. Vuonna 2015 käsittelimme vajaat kaksikymmentä tuhatta korvaushakemusta, 16,1 miljoonalla eurolla, Riekkola kertoo.

? Alueella ei vuonna 2015 ollut pahoja myrskyjä, yksittäisiä isoja vahinkojakaan ei ollut normaalista poikkeavasti. Haasteena oli vahinkomäärän kappalemääräinen kasvu mistä selvisimme kuitenkin hyvin, Riekkola toteaa.

Finanssiala on yksi Suomen merkittävimmistä veronmaksajista. LähiTapiola on ottanut paikkansa Hämeen suurimpien yritysten joukossa, ja tavoitteena on kasvaa edelleen.

? Työllistämme noin 130 vakuutusalan asiantuntijaa, ja maksamme alueelle yhteisöveroa yhteensä vajaa puoli miljoonaa euroa. Vakuutusmaksuveroa tilitettiin verottajalle noin 9 miljoonaa euroa, Riekkola kertoo.

? Vuonna 2016 panostamme edelleen kasvuun. Kasvua tukee esimerkiksi S-ryhmän kanssa tehtävä S-bonus-yhteistyö. LähiTapiola Loimi-Hämeen asiakkaista 79 prosenttia saa Bonusta vakuutusmaksuistaan yhteensä 685.000 euroa. Asiakasmäärä on 32.890. Kasvua tukevat täysin uudenlaiset palvelut, kuten TerveysHelppi, Älyhenkivakuutus tai Älykoti-pilotti, Olemme voimakkaasti kehittämässä elämänturvan eri palveluita, Riekkola sanoo.

LähiTapiola tulee tekemään Loimi-Hämeen alueella tämän vuoden aikana lukuisia paikallisia tekoja. LähiTapiola tarjoaa tänä vuonna maksuttoman alkusammutuskoulutuksen asiakkailleen ja asiakkuudesta kiinnostuneille. Keskinäisenä yhtiönä LähiTapiola palauttaa osan tuloksestaan asiakkaille muun muassa asiakasetuina.

Alkusammutuskoulutus on LähiTapiolan valtakunnallinen asiakasetu vuonna 2016. Alkusammutuskoulutukseen pääsee jopa 100.000 LähiTapiolan asiakasta ja asiakkuudesta kiinnostunutta. Hämeeseen kiertue saapuu kevään ja alkusyksyn aikana. Kyseessä on Euroopan suurin alkusammutuskoulu.

? LähiTapiolan tavoitteena on tehdä suomalaisten elämästä entistä turvallisempaa. Olemme huomanneet, että Suomi on tilastoissa Euroopan häntäpäässä, jos katsotaan esimerkiksi palokuolemien määrä. Haluamme tehdä tälle asialle jotain, Riekkola sanoo. (Reska.fi)

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.