Keskiviikko 17.07.2019
Nimipäivät: Ossi, Ossian
Hämeenlinna
Melkein pilvistä
8°C
Tuuli: 2 m/s PPI
 

Jenni Ahtiaisen DEAFMETAL™ voitti hopeaa kansainvälisen Creative Business Cupin MM-finaalissa

Ahtiainen muiden finalistien kanssa.

Jenni Ahtiaisen DEAFMETAL™ voitti hopeaa kansainvälisen Creative Business Cupin MM-finaalissa.

Ahtiainen on ensimmäinen suomalainen mitalisti arvostetussa luovien alojen innovaatiokilpailussa

Creative Business Cup on kansainvälinen innovaatiokilpailu luovien alojen start-up-yrityksille, jonka loppukilpailu järjestetään vuosittain Tanskassa.

Kisaan osallistui tänä vuonna 1.-2. heinäkuuta Kööpenhaminassa kansallisten kilpailujen voittajia yli 60 maasta ympäri maailman, ja Jenni Ahtiainen edusti Suomea pitchaten suunnittelemaansa DEAFMETAL-kuulokojekorukeksintöään.

Deafmetal-kuulokoru.

– Jo Suomen kansallisen kisan voittaminen huhtikuussa oli mielestäni hieno saavutus, joka avasi monia ovia keksinnölleni. Loppukilpailussa Kööpenhaminassa oli kymmeniä upeita bisnesideoita ja tuntuu luonnollisesti tosi hyvältä, että omani arvostettiin näin korkealle niiden joukosta, Ahtiainen sanoo.

DEAFMETAL on ensimmäinen suomalaisinnovaatio, joka on vuosien varrella edennyt viiden finalistin joukkoon, saati sitten mitalikolmikkoon. Kisajärjestelyitä Suomessa hoitavan Creative Finlandin verkostojohtajan Anu-Katriina Perttusenmielestä Ahtiaisen saavutus on loistava esimerkki siitä, miten luovalla osaamisella keksitään uusia ratkaisuja ja tehdään liiketoimintaa.

Jenni Ahtiainen. Kuva: Tapani Auli.

Kisan voittoon tuomariston harkinnan jälkeen tänä vuonna ylsi kotikentällään esiintyneen Tanskan Lapee-innovaatio. Lapee on naisten urinaali, jonka tarkoitus on tarjota naisille nopeaa helpotusta esimerkiksi festivaaleilla ja muissa yleisötapahtumissa.

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.