Torstai 25.04.2024
Nimipäivät: Markku, Marko, Markus

Tuuli:
 

#MunTeatteri testaa somen mahdollisuuksia

Hämeenlinnan Teatteri on mukana Suomessa ensimmäistä kertaa järjestettävässä, teatterin valtakunnallisessa sosiaalisen median kampanjassa #MunTeatteri. Britanniasta innoituksensa saanut kampanja toteutetaan Suomessa ensimmäistä kertaa 14.3.?10.4.2016.

Teatterissa voi erikseen nimettyjen esitysten aikana ottaa kuvia ja videoita, mikä ei aiemmin tullut edes kyseeseen. Yleisö voi jakaa kuvia sosiaalisessa mediassa, mikä on tuttua konserttimaailmasta. Nyt kokeillaan, mitä uutta some-maailma voi tuoda teatterin näkyvyyteen.

Kuvaus sallitaan Hämeenlinnan Teatterissa esityksissä Silmälläpidettävät 7.4. kello 19, Kultalampi 8.4. kello 18.30 ja Miehiä ja ihmisiä 8.4. kello 19. Ainoastaan salaman käyttö kielletään. Jaettuihin viesteihin ja kuviin tulee merkitä #MunTeatteri.

Maiju-Riina Huttunen on yksi Miehiä ja ihmisiä -näytelmän näyttelijöistä, jonka esiintymistä voi kuvata 8.4. kello 19:n esityksessä. Kuva: Juha Reinikainen.

Maiju-Riina Huttunen on yksi Miehiä ja ihmisiä -näytelmän näyttelijöistä, jonka esiintymistä voi kuvata 8.4. kello 19:n esityksessä. Kuva: Juha Reinikainen.

Suomalaiset ovat ahkeria teatterissakävijöitä. Ammatillisia puheteattereita löytyy maastamme 200, joissa käy vuosittain noin 2,7 miljoonaa katsojaa.

? Kuvauskielto esityksissä on ainakin osaltaan vaikuttanut teatterin suurista kävijämääristä huolimatta alan varsin vähäiseen some-näkyvyyteen. Tulevaisuudessa some saattaa tulla yhä suurempaan rooliin, kertoo Suomen Teatterit ry:n lakimies Leevi Mentula blogissaan.

#MunTeatteria organisoivat yhteistyössä Teatterin tiedotuskeskus TINFO, Suomen Teatterit ry, Teatterikeskus, Näyttelijäliitto, Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto Teme ja Työväen Näyttämöiden Liitto ry. (Reska.fi)

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.