Tiistai 02.03.2021
Nimipäivät: Virve, Virva, Fanni
Hämeenlinna
Selkeää
1°C
Tuuli: 4 m/s LPL
 

Älypuhelimet kotihoidon tueksi kolmella pilottialueella

Hämeenlinnan kaupungin kotihoito kehittää palveluaan entistä asiakaslähtöisemmäksi ja toimivammaksi ottamalla käyttöön mobiilijärjestelmän. Teknologian avulla voidaan lisätä asiakkaiden luona tehtävän työn osuutta hoitajien työajasta. Järjestelmän avulla voidaan tehostaa reittisuunnittelua ja vähentää toimistolla tapahtuvan kirjaamistyön osuutta. Käyttöönotto aloitetaan Ojoisten, Jukolan ja Kalvolan kotihoidon alueilta marraskuun lopulla.

Kotihoidon ammattilaisilla on jatkossa mukanaan älypuhelimet tai kannettavat tietokoneet.

Kotihoidon ammattilaisilla on jatkossa asiakaskäynneillä mukanaan älypuhelimet tai kannettavat tietokoneet.

Asiakaskäynneillä on jatkossa mukana älypuhelimet tai kannettavat tietokoneet. Älypuhelimen ansiosta kotihoidon ammattilaisilla on käytössään olennainen asiakkaisiin ja työtehtäviin liittyvä tieto heidän ollessaan kotikäynneillä. Älypuhelimen tai tietokoneen avulla kotihoidon työntekijä voi kirjata tietoja asiakastietojärjestelmään jo asiakkaan luona ja yhdessä asiakkaan kanssa. Virhemahdollisuudetkin vähenevät, kun tiedot kirjataan heti muistiin.

Säännöllisille kotihoidon asiakkaille otetaan käyttöön sähköinen ovenavauspalvelu. Tämä tuo joustavuutta työntekoon, kun tilanteiden muuttuessa ei tarvitse lähteä erikseen hakemaan avainta. Edelleen osa asiakkaista avaa oven kotihoidon työntekijöille itse.

Kotihoidon mobiilijärjestelmä toteutetaan yhteistyössä useiden toimijoiden kanssa. Kuntien Tiera Oy on kilpailuttanut mobiilijärjestelmän omistajakuntiensa puolesta. Hämeenlinnassa mobiilijärjestelmän käyttöönottoa valmistellaan ikäihmisten hoidon ja hoivan palvelualueen, kaupungin tietohallinnon ja KuntaPro:n yhteistyönä. Kuntien Tieran alihankkijoina ovat Fastroi Oy ja Mohinet Lahti Oy.

Kotihoidon mobiilijärjestelmän käyttöönotto laajenee kaikille kotihoidon alueille kevään 2015 aikana. Kunkin alueen kotihoidon asiakkaita informoidaan henkilökohtaisesti aina ennen palvelun käyttöönottoa. (Reska.fi)

1 kommentti

  1. jussi:

    Kaikkea voi yrittää,mutta loppuillasta nightlifeen!

     

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.