Perjantai 19.04.2024
Nimipäivät: Pilvi, Pälvi

Tuuli:
 

KYSELY: Asiakkaat tyytyväisiä Hämeenlinnan terveyspalveluihin

Hämeenlinnan terveysasemat pärjäsivät erinomaisesti THL:n ja kuntien yhteistyössä syksyllä 2018 toteuttamassa valtakunnallisessa asiakastyytyväisyyskyselyssä. Kyselyssä selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä lääkärien ja hoitajien vastaanottoihin.

Mielipiteitä kysyttiin muun muassa yhteydensaannin helppoudesta, palvelun toteutumisesta kohtuullisessa ajassa ja vastaanottoajan riittävyydestä.

Kanta-Hämeessä kokonaistyytyväisyys palveluihin oli Suomen paras. Hämeenlinnassa tyytyväisiä oltiin erityisesti asiakaspalveluun ja kohteluun sekä yksityisyyden kunnioittamiseen. Eniten kehitettävää on kyselyn perusteella tiloissa ja sähköisistä omahoitopalveluista tiedottamisessa.

Hämeenlinnan terveyskeskusten välillä asiakastyytyväisyydessä ei ollut suuria eroja. Tyytyväisimpiä palveluihin oltiin Idänpään, Kalvolan ja Lammin terveysasemilla, joissa kokonaisarvosanojen keskiarvo oli 4,9 / 5.

Terveysjohtaja Juha Tiaisen mukaan kysely kuvaa hyvin tilannetta sekä Hämeenlinnassa että valtakunnallisesti: palveluihin ollaan tyytyväisiä kun niihin on päästy. Jatkossa Tiainen pitää suurimpana haasteena palvelujen saatavuuden parantamista.

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.