Lauantai 20.04.2024
Nimipäivät: Lauha, Nella

Tuuli:
 

Näyteikkuna on tärkeä myös silmälasikaupalle

Ensi maanantaina verkkolehti Reskan sivuilla alkavaan äänestykseen Hämeenlinnan kaupunkikeskustan kauneimmasta näyteikkunasta on ilmoittautunut mukaan jo toistakymmentä yritystä. Kisaan ovat lupautuneet tähän mennessä Optident, Alusasuliike Siro, Kauneuskeskus Pinjami, Liisa Sauso, AnnDecora, Noblessa, Wetterhoffin myymälä, Tori Optiikka, Kaisan Kukka, My Milou ja Pentik.

? Kun liikkeemme muutti tähän Reskalle, lähdimme sillä idealla, että myymälätilaan pitää nähdä sisään. Matkan varrella olemme oppineet, että näyteikkuna on sittenkin tärkeä, sanoo yrittäjä, optikko Juuso Ahonen Optidentistä.

Näyteikkuna on tärkeä ja sen pitää kuvata liikkeen tuotteita ja laatukäsitystä, linjaa Optidentin Juuso Ahonen. Sari Hagemeier säestää, että näyteikkunan hyödyntäminen mainospaikkana kannattaa muistaa.

Näyteikkuna on tärkeä ja sen pitää kuvata liikkeen tuotteita ja laatukäsitystä, linjaa Optidentin Juuso Ahonen. Sari Hagemeier säestää, että näyteikkunan hyödyntäminen mainospaikkana kannattaa muistaa.

Näyteikkunakisa linkittyy laajempaan tavoitteeseen, jossa tavoitteena on toukokuussa saada aikaan koko kaupungin siivouskarnevaalit. Näyteikkunoita onkin jo pesty ja yhdistyksiä sekä työyhteisöjä toivotaan valitsemaan itselleen tärkeä paikka tai alue, esimerkiksi tori tai puisto, joka halutaan yhdessä siivota kuntoon.

Hämeenlinnan Kaupunkikeskustayhdistyksen palvelupäällikkö Sari Hagemeier vaalii ajatusta keskustasta, jossa laatu korvaa määrän. Huomion kiinnittäminen näyteikkunoihin on hänen mielestään liikkeille mahdollisuus houkutella uusia asiakkaita.

? Helposti unohdetaan, kuinka hyvä mainospaikka oma näyteikkuna on. Sillä voi saada ihmiset huomaamaan oman liikkeensä olemassaolon ja saada uusia kävijöitä.

Yrittäjälle näyteikkunan tuunaaminen mahdollisimman myyväksi ei sinänsä ole itseisarvo. Näyttävyyden lisäksi näyteikkunan on oltava rehellinen käyntikortti.

? Näyteikkunasta pitää näkyä yrityksen tuote ja laatukäsitys. Meille on luonnollinen asia, että käynti liikkeessämme on mieluinen asia. Haluamme tarjota hintaansa vastaavia tuotteita niin, että asiakas ostaa meiltä seuraavankin tuotteen, sanoo Juuso Ahonen.

Siivouskampanjan välitilinpäätös pidetään lauantaina 23.5. jolloin myös julkistetaan näyteikkunakilpailun voittaja ja suoritetaan arvonta äänestäneiden kesken. Kävelykatu Reskalle tulee tuolloin yritysten poistokoreja ja myyntipaikkoja Reska pop up -tapahtumassa.

Juha Reinikainen

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.