Perjantai 14.12.2018
Nimipäivät: Jouko
Hämeenlinna
Selkeää
-8°C
Tuuli: 0 m/s P
 

My Milou henkii joulun tunnelmaa

Mari Huhtamäki haluaa tarjota My Miloun asiakkaille myös elämyksiä ja joulutunnelmaa.

Muotiliike My Miloun jouluiset näyteikkunat ovat tänäkin vuonna ilahduttaneet keskustassa liikkujia.

– Jouluikkunoihin panostetaan ja niiden suunnittelu aloitetaan hyvissä ajoin. Ihmiset osaavat jo odottaakin jouluikkunoitamme, kertoo yrittäjä Mari Huhtamäki.

Pikkujoulukausi ja joulun alusaika kuuluvat kevään lisäksi vuoden merkittävimpiin juhlasesonkeihin.

– Sesongit näkyvät sekä kivijalkamyymälässä että verkkokaupassa. Pikkujoulukauden jälkeen joululahjojen ostajat alkavat jo olla liikkeellä.

Mari Huhtamäki haluaa antaa asiakkailleen elämyksiä muutenkin kuin myymäläsisustuksen kautta.

– Järjestämme joulusesongin alkamisen kunniaksi myös avaustapahtuman. Tänä vuonna lanseerasimme Riikka Ikäheimon t-paitamalliston ja järjestimme muotinäytöksen jossa oli sekä hänen suunnittelemiaan iltapukuja että meillä myynnissä olevia vaatteita, kertoo Mari Huhtamäki.

My Miloun näyteikkunat jouluistavat katukuvaa.

Asiakkaita osallistavat tapahtumat saavat Huhtamäen mukaan ihmiset Hämeenlinnassa yhä hyvin liikkeelle, vaikka keskustan hiljenemisestä paljon puhutaankin.

My Milou muutti Tavastilasta nykyiselle paikalleen Sibeliuksenkadun ja Reskan kulmaan vähän yli kolme vuotta sitten. Ensi vuoden suunnitelmiin kuuluu myymälän avaaminen myös Tampereelle.

– Tämä vuosi on ollut meidän toimialallemme haastava muun muassa poikkeuksellisten ilmojen takia. Paljon myös puhutaan, että ostovoima valuu verkkoon, mutta kyllä ihmiet haluavat myös nähdä tuotteen luonnossa, Huhtamäki pohtii ääneen.

My Miloulle verkkokaupan ja kivijalkakakupan yhdistelmä on ollut arkipäivää jo vuosia.

– Ihmisten ostokäyttäytymisten muutokset täytyy ymmärtää ja mukautua siihen.

Valikoimiaan My Milou on rakentanut yhä enemmän tiettyjen tuotemerkkien ja laajojen tuotemerkkikohtaisten valikoimien suuntaan.

– Valikoimia on tullut muokattua sitä mukaa, kun asiakkaita on oppinut tuntemaan. Enemmän ja enemmän pyrimme myös tuomaan palvelua esille niin myymälässä kuin verkossakin.

Juha Reinikainen

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.